Rólunk

RÓLUNK:

Nevünket - a földrajzi elhelyezkedésünk okán - a Duna bajai mellékágától, Sugovicától kölcsönöztük, mely elnevezés a szerelmes leány, Súgó Vica balladájához kötődik. Van azonban egy kulturális magyarázata is a Sugovica szónak, ez pedig az, hogy a régi időkben a vízre jártak le az itt lakó sokacok és bunyevácok mosni, mitől is a víz koszos lett, ez horvátul annyit jelentett: "šugava voda" (azaz zavaros víz). E szavak összeolvadásából maradhatott meg a Sugovica elnevezés. Bárhogy is legyen, e név örök...

Egyenesen a halászlé fővárosából, foltból, cérnával varrt barátságok körét találod...

2015. november 18., szerda

Az ünnep és a foglalkozás


Sziasztok!

Nagyon szép napos, ünneplős keddünk volt nekünk tegnap.
Átadtuk Baja város részére a Türr Kilátóról készült foltmunkánkat, melyen májustól augusztusig dolgoztunk, erről bővebben itt olvashattok:

http://www.baja.hu/index.php/aktualis-hirek/item/2570-turr-falikep-a-turr-teremben

Az ünnep után összejöttünk egy kis beszélgetésre, varrogatásra, és egy facebook-on talált mintával dolgoztunk, ez lenne az:



A munka menetét kék-bézs karácsonyi anyagokkal mutatom meg:

7-7 cm-es csík a kék és a bézs anyagból (140 cm széles)
Ezeket összevarrjuk, 7 cm-es darabokra vágjuk.
(Én 7 mm-es talpszélességgel dolgoztam.)
Összevarrjuk őket a képen látható módon, ebből 8 db elemre van szükség.
Kékből 7 cm-es csíkot, bézsből 13 cm-es csíkot varrunk össze, majd 7 cm-enként feldaraboljuk, ebből 8 db kell.
A bézsből egy 12,5 cm-es csíkot 7 cm-enként feldarabolunk, ebből is 8 db szükséges.
Jöhet az elemek összevarrása a képen látható módon, 8 db blokkot kapunk.


A deltoidot az alábbiak szerint alakítsuk ki: a négyzet átlóját húzzuk meg, majd erre mérjük a 45 fokot, ügyelve a pontosságra. Ez alapján vágjuk ki mind a 8 db deltoidot.















Körkéssel levágjuk a bejelölt részeket a képen látható módon:

2-2 db deltoidot összevarrunk, majd a 4-4 összevarrt elemet és elkészült a terítő. Varrásban én eddig jutottam ezzel a színösszeállítással.
Készítettem egy piros-bézs-zöld összeállítást is, a módszer ugyanaz.
A deltoid blokkra helyezésével kaphatunk többféle elemet is, attól függően, hogy hogyan helyezzük a deltoidot  a kialakult blokkunkra.Ezeket a blokkokat akár variálhatjuk is egy terítőn belül.

Ezen a képen látszik, hogy én 3-féle anyaggal dolgoztam és a deltoidot ellentétesen vágtam ki, mint ahogy azt a facebookon láttam. Más lett a terítő mintája is.

Érdemes kísérletezni, szép minták készülhetnek, sőt, az alapblokk méretét is megnövelhetjük, hogy nagyobb legyen a terítő mérete.

Jó munkát mindenkinek!

Közben Sáriné Magdi megvarrta a magáét:

Nagyon szép lett

A levágott csíkokból is csoda született


































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...